עד הפעם הבאה - כמה זמן מחזיק טיפול חומצה היאלורונית?

אחד מיתרונותיה המשמעותיים ביותר של חומצה היאלורונית הוא שבמשך הזמן היא נספגת בגוף, אולם היתרון הוא גם חיסרון – על-מנת לשמר את תוצאת הטיפול יש לחדש אותו מדי פעם. מדי כמה זמן? תלוי..

קבלו הצעת מחיר מותאמת אישית

אחד הדברים שהכי מפחידים מטופלים לפני הליך רפואי-אסתטי זה שהם ישנאו את התוצאה וגרוע מזה, שהם יצטרכו להסתובב עם התוצאה הזו על הפרצוף לנצח. טיפולי חומצה היאלורונית פוטרים אותם מהדאגה הזו פעמיים: ראשית, באמצעות זריקה פשוטה של אנזים היאלרונידאז ניתן להמס את החומצה ולהחזיר את המצב לקדמותו ושנית, היות וחומצה היאלורונית מטבעה נספגת בגוף עם הזמן, בסופו של דבר החומצה שמוזרקת בטיפול מתפוגגת ואיתה גם התוצאה. אבל מה אם אהבתם את המראה החדש? יצאתם מהטיפול, החלמתם מהר, אתם הכי מרוצים בעולם מהפרצוף החדש שלכם ומעוניינים להישאר איתו לנצח.

חומצה היאלורונית כמה זמן מחזיק

אז כמה זמן מחזיק טיפול בחומצה היאלורונית?

אין תשובה אחת לשאלה הזו, בעיקר כי היא מורכבת מכמה משתנים ותלויה בכמה גורמים:

  • המטופל: לכל אדם קצב חילוף חומרים שונה, ולקצב זה השפעה משמעותית על משך הזמן בו תתפרק בחומצה ההיאלורונית בגופו. גורמים אינדיבידואליים נוספים המשפיעים על משך זמן פירוק החומצה בגופו של כל מטופל הם מצב העור טרם הטיפול, שינויים במשקל, אורח חיים, חשיפה לשמש, וכמובן, הגיל.

  • אזור הטיפול: לאנטומיה הספציפית של כל אחד מחלקי הפנים השפעה של ממש על קצב פירוק החומצה ההיאלורונית בגוף. כך, למשל, ריבוי כלי דם באיבר המטופל – כלי דם כוללים תאים המקדמים את פירוק החומצה; ככל שאזור ההזרקה עשיר יותר בכלי דם, כך יואץ קצב התפרקות החומצה. גורם נוסף הוא מידת התנועתיות באזור ההזרקה – תנועתיות מרובה מקדמת את פירוק החומצה אף היא, כך שתוצאת הטיפול תישמר זמן ארוך יותר בחלקי הפנים המתאפיינים בתנועתיות מועטה יחסית.

  • איכות החומצה ההיאלורונית בה נעשה שימוש: "חומצה היאלורונית" הוא שם כולל למאות מותגים באיכות והרכב משתנים. ככל שהחומצה ההיאלורונית בה משתמשים איכותית יותר, כך מתארך משך הזמן הנדרש לחידוש הטיפול. לכו על בטוח והעדיפו מותגים מוכרים ואיכותיים, שמאחוריהם עומדים מחקרים קליניים מוכחים ואישור מגופי רגולציה מוכרים.

הבנתי. אז כמה זמן מחזיק הטיפול בכל איזור בפנים?

באופן כללי, לכל טיפול בחומצה היאלורונית יש אורך חיים ממוצע:

  • עיצוב שפתיים: טיפול בשפתיים ״יחזיק״ בין שישה חודשים לשנה (6-12 חודשים)

  • מילוי שקעים מתחת לעיניים: כשנה (כ-12 חודשים)

  • פיסול אף: כשנה (כ-12 חודשים)

  • מילוי קמטים: בין שישה לתשעה חודשים (6-9 חודשים)