סוגים של חומצה היאלורונית - מדריך מלא ומפורט

"חומצה היאלורונית" היא שם כולל למגוון רחב של תכשירים וחומרי טיפול הנבדלים זה מזה לא רק במטרות השימוש אלא גם בבטיחות, איכות, סוג הטיפול והכי חשוב – התוצאות. לא יודעים מאיפה להתחיל? עשינו לכם סדר.

קבלו הצעת מחיר מותאמת אישית

חומצה היאלורונית היא אחד החומרים הפופולריים ביותר בתחום הרפואה האסתטית, ומשמשת למגוון טיפולים שנועדו לעשות אותנו יפים יותר, מתוחים יותר, ולמה להכחיש – גם צעירים יותר. חומצה היאלורונית בצורתה הטבעית מצויה בגופנו ובזכותה העור נראה מתוח, גמיש ובריא, אבל עם הגיל והזמן מידלדל ייצור החומצה בגופנו, ומותיר את הפנים שלנו עם פחות נפח ויותר קמטים. טיפול בחומצה היאלורונית מאפשר להשיב לפנים את הנפח שאבד להם, להחליק את הקמטים, ובקיצור – לעצור את הזמן.

החומצה ההיאלורונית של היום זה לא מה שהיה פעם

וזה מעולה ממש. החומצה ההיאלורונית של היום הרבה יותר בטוחה לשימוש, איכותית ואפקטיבית מזו שקדמה לה:

  • ביו-קומפטבילית: הדור הקודם של חומצה היאלורונית יוצר מחלבון חי ולכן היה אלרגני יותר, אולם מאז זרמו הרבה חומרי מילוי בתחום הרפואה האסתטית והדור החדש של חומצות היאלורוניות נחשב לביו-קומפטבילי; כלומר, מתאים לשימוש בגוף האדם ובעל סבירות נמוכה לגרימת אלרגיה.

  • אורך חיים: חומצה היאלורונית, מטבעה, מתפרקת בגוף במשך הזמן כך שעם התפרקותה נעלמת גם תוצאת הטיפול האסתטי שעברנו, ולכן מפעם לפעם יש לחדש אותו. לחומצות מהדור החדש זמן חיים ארוך יותר מאלו שקדמו להן ולכן תוצאת הטיפול אפקטיבית יותר, ומחזיקה זמן רב יותר.

סוגים שונים של חומצה היאלורונית: מה ההבדלים?

בתחום הרפואה האסתטית, כמו גם בשוק הקוסמטיקה, עושים שימוש בסוגים רבים של חומצה היאלורונית הנבדלים זה מזה במספר פרמטרים:

  • מטרת השימוש: אמנם חומצה היאלורונית משמשת גם להעשרת תכשירים קוסמטיים כמו קרמים, סרומים ומסכות פנים, אבל נפוצה ואפקטיבית יותר כחומר מילוי באמצעותו ניתן להעניק נפח לחלקי הפנים השונים, כמו הלחיים והשקעים מתחת לעיניים, ולהחליק קמטים עמוקים, כמו אלו היורדים מצדי האף אל הפה, ווקמטוטים דקיקים, כמו אלו המופיעים סביב השפתיים. 

  • בטיחות: גם החומצה ההיאלורונית המשמשת כחומר מילוי מתחלקת לסוגים שונים. הסוגים הבטוחים ביותר הם אלו שעברו ניסויים קליניים מקיפים וקיבלו אישורים מגופי הרגולציה המחמירים ביותר בעולם כגון ה-FDA האמריקאי, ה-CE האירופי וכמובן, משרד הבריאות הישראלי. מותג חומצה היאלורונית שמחזיק בשלושת האישורים כאלה נחשב לבטוח ביותר לשימוש, ובהנחה שהרופא המזריק מורשה לבצע טיפולים כאלה ומיומן בהם, תופעות הלוואי צפויות להיות מזעריות.

  • איכות: סוגים אלו של חומצה היאלורונית, שקיבלו את האישור המשולש של גופי הרגולציה שהזכרנו, לא רק בטוחים יותר אלא גם נחשבים לאיכותיים יותר והשימוש בהם יפיק תוצאות אופטימליות, שיחזיקו מעמד יותר זמן.

  • מרקם וסמיכות: מרקמה של החומצה ההיאלורונית משפיע גם על אופן ההזרקה וגם על הפרוצדורה הספציפית שאתם רוצים לעבור. כך, למשל, חומצה היאלורונית במרקם סמיך תתאים לאזורי הפנים הדורשים נפח, כגון הלחיים, ואילו חומצה דלילה יותר תתאים למילוי הקמטוטים העדינים סביב השפתיים. רופאים מומחים ובעלי ניסיון בתחום לרוב ישלבו בטיפול כמה סוגים של חומצה היאלורונית כדי להגיע לתוצאה אופטימלית, שתקנה לכם מראה טבעי.