סיכונים בהזרקת חומצה היאלורונית - כל מה שכדאי לדעת

הזרקת חומצה היאלורונית נחשבת לאחת הפרוצדורות הבטוחות ביותר ברפואה אסתטית אבל עם זאת, היא לא נטולת סיכונים לחלוטין. אלו הדברים שחשוב לברר לפני שהולכים על זה.

קבלו הצעת מחיר מותאמת אישית

לא סתם הפכה הזרקת חומצה היאלורונית לאחד הטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר בעולם: היא מאפשרת לעצב מחדש ולמלא כמעט כל אחד מאזורי הפנים שסובלים מפגעי הזמן, החומר נחשב לאחד הבטוחים ביותר להזרקה, הפרוצדורה מהירה, ההחלמה קלה יחסית והתוצאות מידיות. עם זאת, יש לזכור שעדיין מדובר בהליך רפואי לכל דבר וכמו בכל הליך רפואי, ישנם סיכונים שיש להביא בחשבון בטרם ביצועו.

חומצה היאלורונית: מה הסיכונים?

מטופלים שונים מגיבים אחרת לאותה פרוצדורה ולאותם חומרים, וקצב הריפוי של הגוף משתנה ממטופל למטופל אף הוא. למרות בטיחותו היחסית של התהליך, ישנם מספר סיכונים:

  • תגובה אלרגית: חומצה היאלורונית היא חומר המיוצר בגוף באופן טבעי ולכן תגובה אלרגית אליו היא נדירה אך אפשרית. בטרם ביצוע הפרוצדורה עצמה ניתן לבצע בדיקה רגישות עורית פשוטה שתקבע האם אתם אלרגיים לחומר.

  • זיהום: זיהום כתוצאה מהזרקת חומצה היאלורונית נחשב נדיר אף הוא, אולם עלול לקרות כאשר אין הקפדה מספקת על סטריליות בעת ביצוע הפרוצדורה. גם כאשר הפרוצדורה מתבצעת באופן סטרילי ישנם גורמים נוספים העלולים להגביר את הסיכון להתפתחות זיהום לאורך זמן, כגון פצעון או הרפס בפנים. במקרים אלו עדיף לדחות את ההזרקה עד שהללו ייעלמו.

  • הזרקה לכלי דם: הזרקה לכלי דם עלולה ליצור חסימה בכלי הדם ואפילו תסחיף. חשוב לוודא כי הפרוצדורה מבוצעת על-ידי רופא מומחה, המורשה לבצע אותה. אם למרות זאת אירע סיבוך רפואי כלשהו, רופא מומחה ידע גם לטפל בסיבוך זה באופן מידי.

  • מראה מלאכותי ולא טבעי: אולי לא סכנה בריאותית, אבל בוודאי אסתטית, והרי האסתטיקה היא הסיבה לשמה התכנסנו. ישנם סוגים שונים של חומצה היאלורונית, הנבדלים זה מזה ברמת סמיכותם ועל-כן גם באזורים הספציפיים בפנים אליהם כדאי להזריק אותם. רופאים מיומנים, המתמחים ברפואה אסתטית, ידעו לשלב כמה סוגים של חומצה היאלורונית על-מנת להגיע לתוצאות אופטימליות, שיקנו לך מראה טבעי ולא מטופל.

הזרקת חומצה היאלורונית – מה כדאי לשאול לפני:

על-מנת למזער את תופעות הלוואי והסיכונים הכרוכים בהזרקת חומצה היאלורונית, חשוב לשאול את השאלות הנכונות בטרם ביצוע הפרוצדורה:

  • מה: מה מזריקים לכם? אם לחומרים בהם עושה הרופא שימוש יש אישור מטעם ה-FDA האמריקאי, ה-CE האירופי ומשרד הבריאות הישראלי, אתם יודעים שמדובר בחומרים איכותיים שעמדו בתקנים המחמירים ביותר. 

  • מי: מי מזריק לכם? חשוב לוודא שהרופא שמבצע את הפרוצדורה מורשה לבצע אותה ויותר מזה, שהוא מיומן ומנוסה בביצועה. כך תצמצמו את הסיכון להתפתחות סיבוכים לאחריה.

  • איפה: איפה מתבצעת הפרוצדורה? חשוב שהפרוצדורה תתבצע במרפאה ייעודית, המחזיקה בכל הציוד הדרוש למקרה לא צפוי בו משהו מסתבך. למשל, מרפאה מתאימה תקפיד להחזיק בהיאלורונידאז, חומר שמפרק את החומצה ההיאלורונית במקרה בו ההזרקה גרמה לעיוות אסתטי, או כאשר התוצאה סתם לא מצאה חן בעיניכם.

  • כמה: כמה זה עולה? מחיר נמוך עלול לעלות לכם ביוקר – הצעת מחיר לטיפול חומצה היאלורונית במחיר נמוך משמעותית מזה המקובל בשוק היא נורה אדומה המצריכה כפל זהירות ובירורים.